Długopisy reklamowe – to klasyczny artykuł promocyjny. Z pewnością śmiało można powiedzieć, że jest to gadżet od którego przygodę z reklamą zaczyna większość firm.
O ich popularności decydują według nas dwie podstawowe cechy:
- przydatność – pomimo coraz większej roli gadżetów elektronicznych w życiu codziennym, mam na myśli, telefony komórkowe, tablety, laptopy, nadal większość informacji zapisujemy tradycyjnie na papierze. Potem często je przepisujemy do w/w urządzeń, ale większość z nas sporządza najpierw notatkę w notesie czy też na zwykłej kartce papieru.
- niska cena – koszty realizacji zamówienia na długopisy z wykonaniem logo nie są wysokie, oczywiście na cenę ma wpływ wiele czynników ( model długopisu, ilość kolorów w logo, itd. ) ale ceny długopisów plastikowych zaczynają się już w okolicach 50 groszy. Dzięki temu każda firma może sobie pozwolić na tego typu reklamę. Przykładowo - długopis dodany w gratisie do sprzedanej pizzy będzie stanowił zaledwie 2% jej wartości, a klient zyska już przedmiot z Waszym numerem telefonu – następnym razem nie będzie szukał wśród 10 tek ulotek znalezionych w skrzynce na listy ale weźmie numer z tego długopisu.
Długopisy ze względu na materiał wykonania dzielimy na modele plastikowe i modele metalowe. Na tych pierwszych znakowanie wykonuje się metodą tampodruku. Metoda ta pozwala na umieszczenie loga w wersji kolorowej ( w naszym przypadku do 4 kolorów ). Ilość wzorów i kolorów długopisów plastikowych jest ogromna – tylko u nas znajdziecie ponad 2000 propozycji. W przypadku długopisów metalowych istnieje oczywiście możliwość naniesienia logo metodą tampodruku na korpusie jednak dużo chętniej wybieraną przez klientów metodą znakowania jest w tym przypadku grawer laserowy. Logo wykonane za pomocą wiązki lasera co prawda nie może być kolorowe ( logo ma wtedy 1 kolor uzależniony od koloru metalu w którym się graweruje ) ale jest bardzo eleganckie, precyzyjne i co najważniejsze niezniszczalne ( nie można go zetrzeć ). Ilość modeli długopisów wykonanych z metalu jest też bardzo duża, jednak z pewnością ustępuje ilością modelom plastikowym.
W przypadku modeli plastikowych trudno wskazać lidera rynku który sprzedaje się najlepiej. Zapewne każda z agencji reklamowych ma inne doświadczenia. Na podstawie obserwacji naszych klientów możemy stwierdzić, że często są wybierane takie wzory jak KC3314 i NW1521. Te modele często pojawiają się w specyfikacjach przetargowych co w pewnym stopniu wpływa na ilość sprzedaży.
Wzorem który jest królem wśród długopisów aluminiowych jest model COSMO – wzór zastrzeżony ( i jego już mniej zastrzeżone liczne odmiany w zależności od producenta i importera ). Jeśli ktoś miał przyjemność korzystać z modelu COSMO® – z pewnością docenił jego walory piśmiennicze, świetnie leży w dłoni, dobrze się nim pisze, wzór jest z pewnością przyjemny dla oka. Jasny kolor graweru doskonale kontrastuje z kolorem korpusu ( oczywiście nie dotyczy białego i srebrnego )– na tym długopisie praktycznie każde logo dobrze się prezentuje. Ten długopis jest bardzo popularny, sprzedaje się w dużych ilościach, a masowa produkcja pozwala znacząco obniżyć jego koszty. Dzięki czemu model Cosmo uzyskuje cenę już mocno zbliżoną do długopisów plastikowych ( co prawda nie tych najtańszych… ale jest już blisko ).
Kolejna grupa długopisów – to długopisy i pióra dla VIPów – firmy które chcą wręczyć długopisy konkretnym osobom sięgają zazwyczaj po długopisy markowe ( Parker, Balmain, Waterman, itp ), długopisy z tej grupy posiadają często eleganckie etui w którym znajduje się produkt. Umieszczone logo zazwyczaj jest dyskretne i nie rzuca się w oczy tak jak to bywa w przypadku długopisów rozdawanych masowo. Ceny tego typu artykułów piśmiennych są z reguły znacznie wyższe i czasami mogą sięgać kilku tysięcy złotych. Długopisy z kategorii „vip” są wręczane osobom z kadry kierowniczej, ważnym pracownikom w podziękowaniu za pracę lub pracownikom szkolnym w uznaniu osiągnięć naukowych.
Kolejną grupą jaką można wyodrębnić wśród akcesoriów piśmiennych są długopisy ekologiczne. Temat ekologii jest modny od wielu lat i firmy chętnie wybierają produkty które się z tym tematem kojarzą. Długopisy ekologiczne są wykonane z tworzyw biodegradowalnych. Bioplastik pochodzi zazwyczaj z materiałów organicznych ( celuloza, korek, mączka kukurydziana itd. ) lub z przetworzonych materiałów wtórnych PET. Materiał w pełni nadaje się do późniejszego pełnego „rozkładu”. Możecie Państwo śmiało sięgać po tego typu produkty bez obawy o jakość i wytrzymałość produktu. Pewną wadą produktów ekologicznych jest często ich wyższa cena. Wpływ na cenę ma za pewne bardziej skomplikowany proces produkcji.